“ကရင္တစ္က်ပ္ ဗမာတစ္က်ပ္ တန္းတူေရး ယူဆခ်က္က မွားတယ္”
ခိုင္ေအာင္ေအာင္
နယ္သာလန္ ႏိုင္ငံ
10,Oct,2016
ကရင္တစ္က်ပ္ ဗမာတစ္က်ပ္ တန္းတူေရး ယူဆခ်က္က လက္ေတြ ့မွာ
တကယ္အေကာင္အထည္ေပၚလာခဲ့ရင္ေတာင္ ေရရွည္မွာ ဗမာေတြကပဲ
ပို၍ခ်မ္းသာသြားႏိုင္ျပီး ကရင္ေတြက ပိုငတ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တန္းတူညီမွ်စြာ ေ၀စုခြဲရင္ သန္းသုံးဆယ္ေက်ာ္ရွိတဲ့
ဗမာလူဦးေရက အျမဲတမ္းအသာစီးက ေ၀စုအမ်ားၾကီးနဲ ့
အက်ိဳးအျမတ္ပိုရသြားႏိုင္ျပီး လူဦးေရ ၄ သန္းေက်ာ္သာသာရွိတဲ့ ကရင္ေတြက
ရလာတဲ့ေ၀စုနဲ ့မေလာက္ငွပဲ လူညြန္ ့ တုံးတဲ့ အဆင့္မွာပဲ က်န္ေနခဲ့ႏိုင္လို
့ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီတန္းတူေရးယူဆခ်က္က အျပင္ပန္းကၾကည့္ရင္
အားလုံးလက္ခံႏိုင္တဲ့ အားလုံးကို အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္တဲ့
ႏိုင္ငံေရးအျမင္တခုလို ့ သုံးသပ္ႏိုင္ေပမယ့္ လက္ေတြ
့အေကာင္အထည္ေဖာ္က်င့္သုံးလာရင္ အားနည္းခ်က္ ဟာကြက္ေတြနဲ ့ျပည့္ႏွက္ေနျပီး
ဆင္းရဲမြဲေတေနတဲ့ လူမ်ိဳးမ်ားကို ပိုျပီးေတာ့ ဆင္းရဲတြင္းနက္သြားေစႏိုင္တဲ့
ႏိုင္ငံေရးအိုင္ဒီယာတခုျဖစ္ေနပါတယ္။ဥပမာ- သားသမီး ၅ ေယာက္ရွိတဲ့
မိသားစုမွာ အေဖအေမက အညီအမွ် သားသမီးတစ္ေယာက္ခ်င္းကို တစ္သိန္းက်စီ
အေမြခြဲေ၀ေပးမယ္ ဆိုပါစို ့။ ပထမသားၾကီးက ပညာတတ္ ၀င္ေငြေကာင္း
အခြင့္အလမ္းေပါင္းမ်ားစြာရျပီး ခ်မ္းသာျပီးသားျဖစ္ေနသလို က်န္တဲ့သားလတ္
သမီးလတ္မ်ားကလည္း သူ ့ဟာနဲ ့သူ အဆင္ေျပေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေထြးဆုံးသားက
ဆင္းရဲမြဲေတေနတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနမွာ တစ္ေယာက္တစ္သိန္းက်စီ ရရွိလာၾကျခင္းက
ဘယ္လိုမွ တန္းတူညီမွ်စြာ တိုးတက္မွဳကို ျဖစ္ထြန္းေစမွာ မဟုတ္ပါ။
ဒီသေဘာလိုပဲ လူထုေဘာကေဗဒဘာသာရပ္ (Public Economics) မွာ
လူမွဳေကာင္းက်ိဳးတိုးတက္လာေရးနဲ ့ပတ္သက္တဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မွဳႏွစ္ရပ္ရွိပါတယ္။
ပထမတစ္ရပ္က Utilitarian social welfare function ျဖစ္ျပီးေတာ့ ေနာက္တခုက
Rawlsian social welfare function ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမ Function ရဲ ့အျမင္က လူ
့အဖြဲ ့အစည္းရဲ ့ပန္းတိုင္က လူတစ္ဦးခ်င္စီရဲ ့
စုေပါင္းတိုးတက္ၾကီးပြါးမွဳကို မ်ားျပားလာေအာင္လုပ္ေပးရမယ္ (Society’s goal
is to maximize the sum of individual utilities.) ဆိုတဲ့ အျမင္ ျဖစ္ျပီး
ဒုတိယ Function ရဲ ့ အျမင္က လူ ့အဖြဲ ့အစည္းမွာ အဆင္းရဲဆုံးလူေတြကို
တိုးတက္ၾကီးပြါးလာေအာင္လုပ္ေပးရမယ္ (Society’s goal is to maximize the
well-being of its worst-off member.) ဆိုတဲ့ အျမင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအျမင္ႏွစ္ရပ္ထဲက ပထမအျမင္ဟာ ကရင္တစ္က်ပ္ ဗမာတစ္က်ပ္ဆိုတဲ့
တန္းတူေရးယူဆခ်က္နဲ ့သြားတူေနပါတယ္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ
့တိုးတက္မွဳကို ေရွးရွုရမယ္ ဆိုတဲ့ ဒီအျမင္အရဆိုရင္ လူမ်ားစုျဖစ္တဲ့
ဗမာေတြရဲ ့စုေပါင္းတန္ဖိုးေၾကာင့္ ဗမာလူမ်ိဳးကပဲ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာသုခကို
ခံစားေနရမွာျဖစ္ျပီး ဗမာမဟုတ္တဲ့ လူမ်ိဳးမ်ားက ဘယ္ေတာ့မွ
နာလန္ျပန္ထူလာႏိုင္ဖြယ္ မရွိေတာ့ပါ။ ဒုတိယအျမင္ျဖစ္တဲ့ John Rawls ရဲ ့
တရားမွ်တမွဳဒႆနအရဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အဆင္းရဲဆုံးျဖစ္ေနတဲ့ ခ်င္းနဲ ့
ရခိုင္ေဒသကို ဗမာေတြရမယ့္ ေ၀စုကိုပါ ပုံေအာေပးျပီး ပံ့ပိုးေပးလိုက္ရင္
တေျပးညီတိုးတက္တဲ့ စီးပြါးေရးဖြံ ့ျဖိဳးမွဳ အဆင့္အတန္းကို
ဦးတည္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ကမၻာေက်ာ္ဂုရုၾကီး Amartya Sen ကလည္း John
Rawls ရဲ ့အေတြးအေခၚလိုပဲ သူ ့စာအုပ္ The idea of Justice (2010) မွာ
ဆင္းရဲသားေတြကို ဦးစားေပးကူညီျပီး ဆင္းရဲမြဲေတမွဳကို တိုက္ဖ်က္သြားၾကဖို ့
အဆိုျပဳတင္ျပေဆြးေႏြး ထားတာကိုေတြ ့ရပါတယ္။
ဒီ ကရင္တစ္က်ပ္
ဗမာတစ္က်ပ္တန္းတူေရးယူဆခ်က္နဲ ့အလားသ႑ာန္တူတဲ့ ေနာက္ထပ္အျမင္တခုက One Man
One Vote ဆိုတဲ့ ဒီမိုကရက္တစ္ေရြးေကာက္ပြဲ အေျခခံသေဘာတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြက စျပီး
အေနာက္တိုင္းႏိုင္ငံေရးသုေတသနပညာရွင္ေတြၾကားထဲမွာ ေကာ္စမိုပိုလီတန္နစ္ဇင္
(Cosmopolitanism) ဆိုတဲ့ ဂလိုဘယ္ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ေရးသေဘာတရားေတြကို
ေဆြးေႏြးလာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဂလိုဘယ္အစိုးရဖြဲ ့မယ္… ဂလိုဘယ္ပါလီမန္နဲ
့ဂလိုဘယ္စစ္တပ္ရွိလာမယ္… ဒါေတြကိုေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ဖို ့
ဂလိုဘယ္ေရြးေကာက္ပြဲဆိုတာ လိုလာမယ္။ ဒီေတာ့
အေမရိကန္ႏိုင္ငံေရးသိပၸံပညာရွင္တစ္ေယာက္က PR စနစ္ကိုပဲ က်င့္သုံးသုံး
Winner takes all ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ One Man One Vote အရ
ဂလိုဘယ္ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပရင္ လူဦးေရအမ်ားဆုံးျဖစ္တဲ့ တရုတ္နဲ ့အိႏိၵယကပဲ
အျမဲတမ္းအႏိုင္ရလာျပီးေတာ့ ဂလိုဘယ္အစိုးရဖြဲ ့လာၾကလိမ့္မယ္လို
့ေထာက္ျပေဆြးေႏြးလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒီအေနာက္တိုင္းပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ
့ေဆြးေႏြးပြဲၾကီးက လုံး၀ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို ့လဲဆိုေတာ့
အေနာက္တိုင္းလူျဖဴေတြက တရုတ္နဲ ့အိႏိၵယကို
ဂလိုဘယ္အစိုးရမတင္ေျမွာက္ခ်င္သလို တရုတ္နဲ ့အိႏိၵယရဲ ့ အုပ္ခ်ဴပ္မွဳကိုလည္း
ဘယ္ေတာ့မွ လက္ခံမွာမဟုတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း One Man One Vote အရ ဗမာေတြကပဲ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ
အျမဲတမ္းအႏိုင္ရလာမွာျဖစ္ျပီး အစိုးရဖြဲ ့ ၀န္ၾကီးလုပ္
အုပ္ခ်ဴပ္ေနၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကရင္တစ္က်ပ္ ဗမာတစ္က်ပ္ဟာ
မွန္ေနသေယာင္နဲ ့မွားေနျပီး စီးပြါးေရး လူေနမွဳအဆင့္အတန္း
ေငြေၾကးဓနပိုင္ဆိုင္မွဳ အစစအရာရာ သာလြန္ေနတဲ့ ဗမာလူမ်ိဳးနဲ ့ဗမာတိုင္း
ေဒသၾကီးမ်ားရဲ ့အဆင့္အတန္းကို အမွီလိုက္ႏိုင္ဖို ့ ကရင္တစ္က်ပ္ရလာရုံနဲ ့
ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါေၾကာင္း တင္ျပေဆြးေႏြးလိုက္ရပါတယ္
Tuesday, October 11, 2016
လူသားမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခု၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊စာေပမ်ားေပ်ာက္ကြယ္ရၿခင္းအေၾကာင္း
ကုလရကၡိတ
1,Oct,2014
လူသားမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခု၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊စာေပမ်ားေပ်ာက္ကြယ္ရၿခင္းအေၾကာင္း
******************************************************
ကမၻာနဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့စတင္ေၿပာရလ်င္
ကမၻာၾကီးစတင္ေပၚေပါက္သည္နဲ႔ မိနစ္အနည္းငယ္အတြင္းတြင္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္စုဆိုတာလည္း.စတင္ေပၚေပါက္သည္ဟု မႏုႆေဗဒ ပညာအဆိုအမိန္႔အရသိရသည္။
1,Oct,2014
လူသားမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခု၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊စာေပမ်ားေပ်ာက္ကြယ္ရၿခင္းအေၾကာင္း
******************************************************
ကမၻာနဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့စတင္ေၿပာရလ်င္
ကမၻာၾကီးစတင္ေပၚေပါက္သည္နဲ႔ မိနစ္အနည္းငယ္အတြင္းတြင္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္စုဆိုတာလည္း.စတင္ေပၚေပါက္သည္ဟု မႏုႆေဗဒ ပညာအဆိုအမိန္႔အရသိရသည္။
ထိုလူသားမ်ိဳးႏြယ္စုတို႔.ေနထိုင္ရာ အရပ္ေဒသ.ေၿပာဆိုဆက္ဆံေသာ
ဘာသာစကား..အားကိုးမွီခိုေသာ..ဘာသာတရား..ဓေလ့ရိုးရာအၿပဳအမူစေသာ
ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈစသည္တို႔သည္လည္း ထိုမ်ိဳးႏြယ္စုတို႔
ေနထိုင္ၿခင္းသက္တမ္းၾကာၿမင့္လာသည္နဲ႔. ေၿပာဆိုဆက္ဆံေသာ
ဘာသာစကား..စသည္တို႔သည္လည္းေပၚေပါက္လာၿပီး ရွည္လ်ားေသာ
သမိုင္းတစ္ခုကိုစတင္ေပါက္ဖြားၾကသည္။
ထိုကိုအစခ်ီလ်က္..သက္တမ္းကာလရွည္လာေသာအခါ မ်ိဳးႏြယ္စုတို႔သည္..သည္မွသည္..ဟိုသို႔..ေရႊ့ေၿပာင္းေနထိုင္လ်က္.အရပ္ေဒသတို႔၏ ကြဲၿပားမႈတို႔ကိုအေၿခခံလ်က္..ေနထိုင္ပုံစနစ္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းစနစ္တို႔စသည္ကြဲၿပားၿပီး.အရာရာကြဲၿပားလ်က္.ယဥ္ေက်းမႈတို႔သည္လည္း.ေနထိုင္မႈတို႔သည္လည္း ပုံစံမတူကြဲၿပားလာၾကသည္။
အတိုအားၿဖင့္ဆိုရလ်င္..
လူမ်ိဳးတိုင္းေနရာတိုင္းတြင္ သူ႔ရိုးရာ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈ စာေပတို႔ၿဖင့္ ရွိၾကသည္..သို႔ေသာ္လည္း တိုးတက္ၾကီးပြားလာေသာ လူ႔ေဘာင္၏သေဘာအရ
တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔တစ္ႏိုင္ငံ သိမ္းပိုက္မႈ၊ တစ္ေဒသနဲ႔ တစ္ေဒသ သိမ္းပိုက္တိုက္ခိုက္မႈ.ကၽြန္ၿပဳစနစ္တို႔ေၾကာင့္..ထိုအသိမ္းပိုက္ခံ အာဏာမဲ့ မ်ိဳးႏြယ္စုတို႔၏ ထုံးတမ္းဓေလ့မ်ား.စာေပမ်ား..ရိုးရာမ်ားကိုပါ ထိုေဒသ လူမ်ိဗဳးႏြယ္တို႔နဲ႔အတူ ကၽြန္ၿပဳအသိမ္းခံလိုက္ရသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္.. ထိုသိမ္းပိုက္ခံ..ကၽြန္ၿပဳခံ မ်ိဳးႏြယ္စုတို႔၌ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရန္..STATE POWER ၿပည္အာဏာ၊ NATIONAL POWER လူမ်ိဳးအာဏာ၊ ETHNIC POWER OR AUTHORITY မ်ား ရႈံဆုံးလိုက္ေသာေၾကာင့္ၿဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခု၏ စာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားကိုထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဖို႔ရန္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္မွာ STATE POWER OR AUTHORITY (တိုင္းၿပည္အာဏာ) ပင္ၿဖစ္သည္။
ကၽြန္ၿပဳခံလူမ်ိဳးႏြယ္စုတို႔ ေနာက္တစ္ခုအတုယူဖြယ္တစ္ခုရွိသည္မွာကား..
အစၥေရးလူမ်ိဳးတို႔၏ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကိုပင္ၿဖစ္သည္။
အစၥေရး(ဂ်ဴး) လူမ်ိဳးတို႔သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကၽြန္ၿပဳခံရၿပီးေနာက္ လူမ်ိဳးႏြယ္တို႔ ကမၻာအႏွံ႔ ပ်ံႏွံၿပီးေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ၿမန္မာႏိုင္ငံသို႔ပင္ၿပန္႔ႏွံေနထိုင္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
သို႔ေပမယ့္.. ဂ်ဴးလူမ်ိဳး(အစၥေရး) လူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ ႏွလုံးသား ယုံၾကည္မႈ သ႑ာန္ထဲ၌ ငါတို႔၌ ႏိုင္ငံရွိသည္.ရိုးရာရွိသည္..စာေပရွိသည္.ငါတို႔တစ္ေန႔ငါတို႔တိုင္းၿပည္ကိုၿပန္ရမည္.
.ဟူေသာယုံၾကည္ခ်က္သည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ ႏွလုံးသားထဲ၌ကိန္းေအာင္းလ်က္ ရွိေနၿပီး ရရွိေအာင္လည္း ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့ၾကသည္။
.
. တကယ္ေတာ့ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးဟူသည္(အစၥေရး) ၿပည္သည္ သိပ္ကိုၾကီးက်ယ္ေသာနယ္ေၿမတစ္ခုမဟုတ္..လူဦးေရအားၿဖင့္လည္း မ်ားလြန္းသည္မဟုတ္..သို႔ေသာ္လည္းမ်ားလြန္းသည္မွာ မ်ိဳးခ်စ္သည္ပင္ၿဖစ္သည္။
သူတို႔၌ ခိုင္မာေသာယုံၾကည္ခ်က္ရွိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သာလ်င္ သူတို႔ၿပည္ သူတို႔ႏိုင္ငံကို ၿပန္လည္ရယူႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
(ေကာက္ရိုးမီးကဲ့ေသာမီးၿဖင့္ ေတာ့ ဘယ္အရာကိုမ်ွၿပီးစီးေအာင္ၿမင္ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။)
ဆက္ေရးပါမည္..
.
ထိုကိုအစခ်ီလ်က္..သက္တမ္းကာလရွည္လာေသာအခါ မ်ိဳးႏြယ္စုတို႔သည္..သည္မွသည္..ဟိုသို႔..ေရႊ့ေၿပာင္းေနထိုင္လ်က္.အရပ္ေဒသတို႔၏ ကြဲၿပားမႈတို႔ကိုအေၿခခံလ်က္..ေနထိုင္ပုံစနစ္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းစနစ္တို႔စသည္ကြဲၿပားၿပီး.အရာရာကြဲၿပားလ်က္.ယဥ္ေက်းမႈတို႔သည္လည္း.ေနထိုင္မႈတို႔သည္လည္း ပုံစံမတူကြဲၿပားလာၾကသည္။
အတိုအားၿဖင့္ဆိုရလ်င္..
လူမ်ိဳးတိုင္းေနရာတိုင္းတြင္ သူ႔ရိုးရာ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈ စာေပတို႔ၿဖင့္ ရွိၾကသည္..သို႔ေသာ္လည္း တိုးတက္ၾကီးပြားလာေသာ လူ႔ေဘာင္၏သေဘာအရ
တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔တစ္ႏိုင္ငံ သိမ္းပိုက္မႈ၊ တစ္ေဒသနဲ႔ တစ္ေဒသ သိမ္းပိုက္တိုက္ခိုက္မႈ.ကၽြန္ၿပဳစနစ္တို႔ေၾကာင့္..ထိုအသိမ္းပိုက္ခံ အာဏာမဲ့ မ်ိဳးႏြယ္စုတို႔၏ ထုံးတမ္းဓေလ့မ်ား.စာေပမ်ား..ရိုးရာမ်ားကိုပါ ထိုေဒသ လူမ်ိဗဳးႏြယ္တို႔နဲ႔အတူ ကၽြန္ၿပဳအသိမ္းခံလိုက္ရသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္.. ထိုသိမ္းပိုက္ခံ..ကၽြန္ၿပဳခံ မ်ိဳးႏြယ္စုတို႔၌ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရန္..STATE POWER ၿပည္အာဏာ၊ NATIONAL POWER လူမ်ိဳးအာဏာ၊ ETHNIC POWER OR AUTHORITY မ်ား ရႈံဆုံးလိုက္ေသာေၾကာင့္ၿဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခု၏ စာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားကိုထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဖို႔ရန္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္မွာ STATE POWER OR AUTHORITY (တိုင္းၿပည္အာဏာ) ပင္ၿဖစ္သည္။
ကၽြန္ၿပဳခံလူမ်ိဳးႏြယ္စုတို႔ ေနာက္တစ္ခုအတုယူဖြယ္တစ္ခုရွိသည္မွာကား..
အစၥေရးလူမ်ိဳးတို႔၏ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကိုပင္ၿဖစ္သည္။
အစၥေရး(ဂ်ဴး) လူမ်ိဳးတို႔သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကၽြန္ၿပဳခံရၿပီးေနာက္ လူမ်ိဳးႏြယ္တို႔ ကမၻာအႏွံ႔ ပ်ံႏွံၿပီးေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ၿမန္မာႏိုင္ငံသို႔ပင္ၿပန္႔ႏွံေနထိုင္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
သို႔ေပမယ့္.. ဂ်ဴးလူမ်ိဳး(အစၥေရး) လူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ ႏွလုံးသား ယုံၾကည္မႈ သ႑ာန္ထဲ၌ ငါတို႔၌ ႏိုင္ငံရွိသည္.ရိုးရာရွိသည္..စာေပရွိသည္.ငါတို႔တစ္ေန႔ငါတို႔တိုင္းၿပည္ကိုၿပန္ရမည္.
.ဟူေသာယုံၾကည္ခ်က္သည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ ႏွလုံးသားထဲ၌ကိန္းေအာင္းလ်က္ ရွိေနၿပီး ရရွိေအာင္လည္း ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့ၾကသည္။
.
. တကယ္ေတာ့ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးဟူသည္(အစၥေရး) ၿပည္သည္ သိပ္ကိုၾကီးက်ယ္ေသာနယ္ေၿမတစ္ခုမဟုတ္..လူဦးေရအားၿဖင့္လည္း မ်ားလြန္းသည္မဟုတ္..သို႔ေသာ္လည္းမ်ားလြန္းသည္မွာ မ်ိဳးခ်စ္သည္ပင္ၿဖစ္သည္။
သူတို႔၌ ခိုင္မာေသာယုံၾကည္ခ်က္ရွိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သာလ်င္ သူတို႔ၿပည္ သူတို႔ႏိုင္ငံကို ၿပန္လည္ရယူႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
(ေကာက္ရိုးမီးကဲ့ေသာမီးၿဖင့္ ေတာ့ ဘယ္အရာကိုမ်ွၿပီးစီးေအာင္ၿမင္ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။)
ဆက္ေရးပါမည္..
.
The voice of Kachin Children
Kularakkhita
11,10,2016
War is not the end of solution and right way to solve the our UNION crisis.
The Voice of student talks us that we are wrong and to change the way we use to solve.
Stop civil war and open the school for us.
We are only the leaders of tomorrow.
#I hate war
11,10,2016
War is not the end of solution and right way to solve the our UNION crisis.
The Voice of student talks us that we are wrong and to change the way we use to solve.
Stop civil war and open the school for us.
We are only the leaders of tomorrow.
#I hate war
ခံရလို႔ ၿပန္ခ်တဲ့ခါ ရန္စတယ္လို႔မထင္ပါနဲ႔
ခံရလို႔ ၿပန္ခ်တဲ့ခါ ရန္စတယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔
ကုလရကၡိတ
October 8, 2016
လက္ရွိ ကရင္ေဒသ၊ ကခ်င္ေဒသ၊ ရွမ္းေဒသေတြမွာ ၿမန္မာ လက္နက္ကိုင္တပ္မေတာ္နဲ႔
ေဒသခံ တပ္မေတာ္ေတြၾကား တိုက္ပြဲေတြ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ၿဖစ္ပြားေနတာဟာ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္( ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံ)တဲ့ အရပ္သားအစိုးရကို
မၾကိဳက္လို႔မဟုတ္ဘူး။ ေဒသခံ တိုင္းရင္းသားေတြက ရန္လိုလို႔၊စစ္ေသြးၾကြလို႔၊
လက္နက္ကိုင္ခ်င္လြန္းလို႔ လက္ရွိအာဏာရ မင္းေအာင္လႈိင္ဦးေဆာင္တဲ့ လက္နက္ကိုင္ တပ္မေတာ္တို႔ၾကား တိုက္ပြဲေတြ ၿဖစ္ေနရတာမဟုတ္ဘူး။
ခံရလို႔ၿပန္ခ်တဲ့ခါ ရန္စတယ္လို႔မထင္ပါနဲ႔ ေနာက္ၿပီး ေဒသခံ ၿပည္သူမ်ားက ဒီမိုကေရစီကိုမၾကဳိဆိုလို႔ မၾကိဳက္လို႔ လည္းမဟုတ္ဘူး။
တိုက္ပြဲေတြရဲ့ ဇာတ္ၿမစ္ကို စစ္ၾကည့္တဲ့ခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဖခင္) ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္နဲ႔ တိုင္းရင္သားေဒသေတြၾကားထားခဲ့တဲ့ ပင္လုံ ကတိကဝတ္ေတြကို ေဖာက္ဖ်က္လို႔ ၿဖစ္ရတဲ့ ၿပႆ နာပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။
ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို ( February 12, 1947) ေန႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ ပင္လုံၿမိဳ႕မွာ ကတိကဝတ္ေတြအမ်ားၾကီးေပးၿပီး ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း
ဗိုလ္ခ်ဳပ္လည္း သက္ဆိုးမရွည္ဘဲ ေသသြားရတယ္။ အဲဒီကစၿပီးေတာ့ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ တိုက္ပြဲေတြစတင္ခဲ့တာပဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ ဆက္ခံ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ဗမာမ႑ိဳင္ၿပဳ အာဏာခ်ဳပ္ကိုင္ေရးကို ဗဟိုၿပဳခဲ့ရာက စတင္ၿပီးေတာ့ ပင္လုံရဲ့ ကတိကဝတ္ေတြ ပ်က္ပ်ယ္ခဲ့တယ္လို႔ ေၿပာရလိမ့္မယ္။
ပင္လုံကတိကဝတ္ေတြ ပ်က္ကြက္လို႔ ၿဖစ္ရတဲ့ ၿပႆ နာကိို အဲဒီကဝတ္ေတြကို ၿပန္ၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြတ္ၿခင္းၿဖင့္သာ စစ္ပြဲေတြ ရပ္စဲသြားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
အာဏာရ စစ္သားေတြ စစ္ဗိုလ္ေတြ ေထာင္ခ်ီက်ဆုံးသြားရုံၿဖင့္လည္း စစ္ပြဲေတြဟာ ရပ္စဲသြားႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို တိုင္းရင္းသား တပ္မေတာ္သားေတြ က်ဆုံးသြားရုံနဲ႔လည္း စစ္ပြဲေတြ ရပ္စဲသြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္ေယာက္က်ဆုံးသြားတိုင္း ၁၀ ေယာက္ ၿပန္လည္ရွင္သန္လာေနတယ္ဆိုတာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး တပ္မေတာ္ေတြ အေၿခအေနနဲ႔ ယခု လက္နက္ကိုင္ တပ္မေတာ္ေတြရဲ့အေၿခအေနေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ လက္နက္ကို လက္နက္ခ်င္း လူကိုလူခ်င္း သတ္ၿဖတ္ေနရုံမွ်ေလာက္နဲ႔ က်ဳပ္တို႔ ခင္မ်ားတို႔ ေတာင္းတေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဘယ္ေတာ့မွ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
သတ္ပြဲ တစ္ပြဲ ၿပီးသြားတိုင္း ေနာက္ထပ္ သတ္ပြဲေပါင္းမ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာရုံသာရွိတယ္။
အာဏာရ တပ္မေတာ္က အင္အားၾကီးလို႔ အင္အားနဲ႔ တိုက္တဲ့ခါ ခံရလြန္းတဲ့ ေဒသခံေတြက ၿပန္ခ်တာကလည္းမဆန္းပါဘူး။ လူပဲဗ်ာ သည္းခံႏိုင္တဲ့ အတိုင္းအတာထက္ ေက်ာ္လြန္ရင္ေတာ့ အနည္းအမ်ား တုန္႔ၿပန္ၾကမွာေပါ့။ဒါကို အာဏာရ တပ္မေတာ္က တိုင္းရင္းသားေဒသခံေတြက ရန္လိုတယ္လို႔ေၿပာရင္ ဘယ္တရားမလဲ။ ေလာက ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။
အဲဒါေၾကာင့္ နိဂုံးအေနနဲ႔ ေၿပာခ်င္တာကေတာ့ ခံရလို႔ ၿပန္ခ်တဲ့ခါ ရန္စတယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔။
ဒါက သဘာဝပါ။
လက္နက္ကိုင္ခ်င္လြန္းလို႔ လက္ရွိအာဏာရ မင္းေအာင္လႈိင္ဦးေဆာင္တဲ့ လက္နက္ကိုင္ တပ္မေတာ္တို႔ၾကား တိုက္ပြဲေတြ ၿဖစ္ေနရတာမဟုတ္ဘူး။
ခံရလို႔ၿပန္ခ်တဲ့ခါ ရန္စတယ္လို႔မထင္ပါနဲ႔ ေနာက္ၿပီး ေဒသခံ ၿပည္သူမ်ားက ဒီမိုကေရစီကိုမၾကဳိဆိုလို႔ မၾကိဳက္လို႔ လည္းမဟုတ္ဘူး။
တိုက္ပြဲေတြရဲ့ ဇာတ္ၿမစ္ကို စစ္ၾကည့္တဲ့ခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဖခင္) ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္နဲ႔ တိုင္းရင္သားေဒသေတြၾကားထားခဲ့တဲ့ ပင္လုံ ကတိကဝတ္ေတြကို ေဖာက္ဖ်က္လို႔ ၿဖစ္ရတဲ့ ၿပႆ နာပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။
ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို ( February 12, 1947) ေန႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ ပင္လုံၿမိဳ႕မွာ ကတိကဝတ္ေတြအမ်ားၾကီးေပးၿပီး ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း
ဗိုလ္ခ်ဳပ္လည္း သက္ဆိုးမရွည္ဘဲ ေသသြားရတယ္။ အဲဒီကစၿပီးေတာ့ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ တိုက္ပြဲေတြစတင္ခဲ့တာပဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ ဆက္ခံ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ဗမာမ႑ိဳင္ၿပဳ အာဏာခ်ဳပ္ကိုင္ေရးကို ဗဟိုၿပဳခဲ့ရာက စတင္ၿပီးေတာ့ ပင္လုံရဲ့ ကတိကဝတ္ေတြ ပ်က္ပ်ယ္ခဲ့တယ္လို႔ ေၿပာရလိမ့္မယ္။
ပင္လုံကတိကဝတ္ေတြ ပ်က္ကြက္လို႔ ၿဖစ္ရတဲ့ ၿပႆ နာကိို အဲဒီကဝတ္ေတြကို ၿပန္ၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြတ္ၿခင္းၿဖင့္သာ စစ္ပြဲေတြ ရပ္စဲသြားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
အာဏာရ စစ္သားေတြ စစ္ဗိုလ္ေတြ ေထာင္ခ်ီက်ဆုံးသြားရုံၿဖင့္လည္း စစ္ပြဲေတြဟာ ရပ္စဲသြားႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို တိုင္းရင္းသား တပ္မေတာ္သားေတြ က်ဆုံးသြားရုံနဲ႔လည္း စစ္ပြဲေတြ ရပ္စဲသြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္ေယာက္က်ဆုံးသြားတိုင္း ၁၀ ေယာက္ ၿပန္လည္ရွင္သန္လာေနတယ္ဆိုတာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး တပ္မေတာ္ေတြ အေၿခအေနနဲ႔ ယခု လက္နက္ကိုင္ တပ္မေတာ္ေတြရဲ့အေၿခအေနေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ လက္နက္ကို လက္နက္ခ်င္း လူကိုလူခ်င္း သတ္ၿဖတ္ေနရုံမွ်ေလာက္နဲ႔ က်ဳပ္တို႔ ခင္မ်ားတို႔ ေတာင္းတေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဘယ္ေတာ့မွ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
သတ္ပြဲ တစ္ပြဲ ၿပီးသြားတိုင္း ေနာက္ထပ္ သတ္ပြဲေပါင္းမ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာရုံသာရွိတယ္။
အာဏာရ တပ္မေတာ္က အင္အားၾကီးလို႔ အင္အားနဲ႔ တိုက္တဲ့ခါ ခံရလြန္းတဲ့ ေဒသခံေတြက ၿပန္ခ်တာကလည္းမဆန္းပါဘူး။ လူပဲဗ်ာ သည္းခံႏိုင္တဲ့ အတိုင္းအတာထက္ ေက်ာ္လြန္ရင္ေတာ့ အနည္းအမ်ား တုန္႔ၿပန္ၾကမွာေပါ့။ဒါကို အာဏာရ တပ္မေတာ္က တိုင္းရင္းသားေဒသခံေတြက ရန္လိုတယ္လို႔ေၿပာရင္ ဘယ္တရားမလဲ။ ေလာက ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။
အဲဒါေၾကာင့္ နိဂုံးအေနနဲ႔ ေၿပာခ်င္တာကေတာ့ ခံရလို႔ ၿပန္ခ်တဲ့ခါ ရန္စတယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔။
ဒါက သဘာဝပါ။



